iOS - iPad en iPhone
Let op!
De instructies voor iPads en iPhones met 3G of 4G zijn verschillende voor iPads en iPhones die dat niet hebben. Als jouw iPad of iPhone geen 3G of 4G heeft gebruik dan de instructies onder de kop "AvansWlan (toestellen zonder 3G of 4G)". 
Ondersteuning kunnen wij alleen bieden als het toestel is voorzien van de laatste iOS versie en niet is gejailbreaked.

Om verbinding te krijgen met het WiFi netwerk (Eduroam) van Avans Hogeschool in iOS,
moet er gebruik gemaakt worden van het eduroam.mobileconfig bestand.

Toestellen met 3G of 4G
  1. Download het bestand eudroam.mobileconfig door op deze link te klikken.
  2. Volg de installatie tot uw om uw gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd.
  3. Voer bij [Gebruikersnaam] je Avans gebruikersnaam gevolgd door @avans.nl in (gebruikersnaam@avans.nl, dit is niet je emailadres).
  4. Voer bij [Wachtwoord] je Avans wachtwoord in. 
  5. Mocht er om een code gevraagd worden, gebruik dan de ontgrendelcode van je toestel.
  6. Als de installatie voltooid is, wordt er automatisch verbinding gemaakt met het eduroam netwerk.
  7. Als er niet automatisch verbinding gemaakt wordt kan je deze altijd nog handmatig aanzetten door op [Instellingen] en dan [Wifi] te klikken.
AvansWlan (toestellen zonder 3G of 4G)
iOS 8 of ouder:
  1. Ga naar [Wi-Fi] 
  2. Klik naast [AvansWLAN] op het [(i)] icoon. 
  3. Vink vervolgens [Log automatisch in] uit.
  4. Volg nu de stappen onder iOS9.
iOS 9:
  1. Ga naar [Wi-Fi] en verbind met [AvansWLAN].
  2. Open deze website in [Safari] en navigeer naar deze pagina.
  3. Download het bestand eudroam.mobileconfig door op deze link te klikken.
  4. Volg de installatie tot uw om uw gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd.
  5. Voer bij [Gebruikersnaam] je Avans gebruikersnaam gevolgd door @avans.nl in (gebruikersnaam@avans.nl, dit is niet je emailadres).
  6. Voer bij [Wachtwoord] je Avans wachtwoord in. 
  7. Mocht er om een code gevraagd worden, gebruik dan de ontgrendelcode van je toestel.
  8. Als de installatie voltooid is, wordt er automatisch verbinding gemaakt met het eduroam netwerk. 
    Als er niet automatisch verbinding gemaakt wordt kan je deze altijd nog handmatig aanzetten door op [Instellingen] en dan [Wifi] te klikken.
  9. Ga nu terug naar [Instellingen] en open [Wi-Fi]. Klik bij [Wi-Fi], naast [AvansWLAN] op het [(i)] icoon.
  10. Klik op [Vergeet dit netwerk].


Wijzigingen en problemen
Heb je problemen met het verbinden of heb je recent je wachtwoord veranderd, neem dan de onderstaande stappen door:
  1. Open [Instellingen] en ga naar [Algemeen].
  2. Scroll helemaal naar beneden.
  3. Kijk of hier de optie [Profiel] staat.
    Ja – Open [Profiel] en verwijder het [eduroam] profiel. Ga door naar stap 7. 
    Nee – Ga verder met stap 4.
  4. Ga terug naar [Instellingen] en open [Wi-Fi].
  5. Klik bij [Wi-Fi], naast [eduroam] op het [(i)] icoon.
  6. Klik op [Vergeet dit netwerk].
  7. Stel je [Wi-Fi] opnieuw in met behulp van het eduroam.mobileconfig bestand.
Als je niet automatisch verbonden blijft met eduroam, voer dan onderstaande stappen uit:
  1. Ga naar [Instellingen].
  2. Klik bij [Wi-Fi], naast [eduroam] op het [(i)] icoon.
  3. Schuif vervolgens [Log automatisch in] aan.
Als je iOS 9 op je iPhone hebt, raden we je aan om de Wi-Fi-assistentie UIT te zetten.
Dit is te vinden onder [Instellingen] - [Mobiel Netwerk].
Hiermee voorkom je dat je iPhone toch met 3G/4G gaat verbinden als het Wi-Fi signaal zwakker is.
Comments